Звіт очільника STEM - Lab вихователів початкових класів Філенко Марини Григорівни.
У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз.
Першою сходинкою
в опануванні STEM-освіти є початкова школа.
Вихователь 2
класу Земляна Людмила Анатоліївна провела класні години «Здоровий спосіб
життя», «Правила дорожнього руху», проєкт «Театр тіней».
Вважає, що STEM
забезпечує виконання таких завдань, як підтримка та розвиток допитливості в
дітей, демонстрація зв’язку між наукою, технологіями, інженерією та нашим
повсякденним життям.
Завдяки
інтегрованим заняттям учні мають можливість відчути дух наукового пізнання, навчитися
конструювати комплексну картину навколишнього світу з окремих розрізнених
фактів, бачити об’єктивність, перевіреність та системність наукових знань,
переконатися, що наука – найважливіший чинник технічного прогресу й
перетворення дійсності.
Чому це важливо?
Щоб бути конкурентоспроможною, Україна повинна мати висококваліфікованих
працівників, проте це не реалізується без реформованої освіти та освіченого
суспільства.
При
формуванні здорового способу життя шляхом засвоєнь системи інтегрованих
знань про природу і людину, основ екологічних знань, опанування способів
навчально-пізнавальної діяльності.
У результаті
дослідницької діяльності у дітей формуються елементарні навички пошукової
роботи, посилюється інтepec до явищ живої і неживої природи, активізується
самостійна розумова діяльність. Пошуково-дослідницька діяльність найближче
підводить дитину до проблеми, а винагородою за активність та допитливість
малюків є їх самостійні «відкриття» у cвіті природи. Адже під час досліду
дитина сама розв'язує пізнавальне завдання за допомогою наявних у нeї знань,
умінь і навичок, виконуючи різні перетворюючі дії. У результаті знаходить
правильні шляхи його розв'язання, а також подібних завдань з варіативністю
змісту й ознак. Об'єкт пізнання при цьому постає перед дитиною в різних
зв'язках, співвідношеннях зі спорідненими об’єктами, речами, явищами. Дитина на
правах відкривача пізнає динаміку і статичність природних явищ.
Помітно
активізує пізнавальну діяльність дітей залучення їх до простих дослідів. Досліди,
власне, вельми нагадують фокуси, вони посильні для дітей і цікаві їм.
Вихователь 3
класу Прихожа Вікторія Петрівна провела класну годину «Планета чарівних казок»,
класну годину «Вчимося слухати один одного», проєкт «Сонячна казка».
Використання
колективних ігор, інсценування казки про толерантність позитивно впливає на
згуртованість колективу, на розширення кругозору, активізацію пізнавальної
діяльності. Таким чином, ігрові технології долучають дітей до розвиваючої
діяльності, формують необхідні ключові компетентності, які забезпечують
функціональну грамотність дитини, а це значить, що йому забезпечено повноцінне
існування в громадянському суспільстві, його становлення в майбутньому як
творця. Групова форма роботи завжди викликає почуття колективізму,
відповідальності за доручену справу, взаємодопомогу вихованців. Це і є ті
головні завдання STEM-освіти: уміння працювати в команді, співробітництво, комунікативність,
творчість. Спільна робота – це поле для
творчості та розвитку. А творчість
завжди відкриває щось нове та неординарне у звичних речах. Впровадження
STEM-технологій долучають дітей до розвиваючої діяльності,
формують необхідні ключові компетентності, які забезпечують функціональну
грамотність дитини, а це значить, що йому забезпечено повноцінне існування в
громадянському суспільстві, його становлення в майбутньому як творця.
Проєкт "Сонячна казка"
Класна година "Планета чарівних казок"
Вихователь 4
класу Новосьолова Світлана Ігорівна провела класну годину «Дружити справа
нелегка, але дружити треба вміти», «Людину прикрашає праця», проєкт «Сонце –
наша зоря».
Прагне розширяти
і поглиблювати поняття дружби і
товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; закріпити уявлення
дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати дітей до
товаришування; виховувати бажання бути справжнім другом.
Основне завдання-стимулювання допитливості
і підтримки інтересу до навчання і пошуку знань, мотивація до самостійних
досліджень, створення простих приладів, конструкцій шляхом проведення навчальних екскурсій, днів
науки, творчості, впровадження проектного навчання. Все це здійснює формування навичок
дослідницької діяльності, закладає основи обізнаності зі STEM - технологіями, професіями, стимулює
інтерес до подальшого опанування
курсів, пов’язаних зі STEM.
Саме
розв’язання проблем і завдань, з
якими здобувачі освіти можуть стикатися у своєму побуті, є запорукою того, що
учні школи будуть пристосовані до життя,
підвищиться їхня мотивація до навчання, оскільки вони бачитимуть для чого воно
здобувається. До того ж таке навчання
сприяє профорієнтації учнів с самого дитинства.
Для цього під час виховних заходів я намагаюся
використовувати такі STEM-технології:
Робота в групах
Відкритий
мікрофон
Дискусія
Асоціативного
куща
Індивідуальна
робота
Проєкт"Сонце - наша зоря"

Коментарі
Дописати коментар