Звіт очільника STEM - Lab вихователів початкових класів Філенко Марини Григорівни.

У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. 

Першою сходинкою в опануванні STEM-освіти є початкова школа. Вихователями початкової школи були проведені класні години, розроблені та проведені проекти, в рамках тижня науки були реалізовані проекти на тему «Сонце» з використанням елементів STEM-технологій з практичним застосуванням отриманих знань.

Вихователем 1 класу Філенко Мариною Григорівною були проведені класні години на тему «Птахи – наші друзі!», «Ми маленькі українці», в рамках тижня науки реалізований проєкт «Чи можливе життя без Сонця?». Під час проведення класних годин, для реалізації проєкту були використані різноманітні інтерактивні методи навчання: «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Мозкова атака», «Таблиця ЗХД», збирали пазли, підбирали прислів'я, загадки, створювали казки, малювали малюнки, відшукували наукову інформацію, проводили дослідження, грали в різноманітні дидактичні ігри. Вся робота була спрямована на впровадження елементів STEM-технологій з практичним застосуванням отриманих знань, які дають можливість навчити орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі, розвивати компетентності, особистий потенціал учнів, шляхом створення орієнтовного освітнього мовного середовища, що сприятимуть кращій соціалізації учнів і дадуть можливість займатися самоосвітою протягом усього життя.

Проєкт "Чи можливе життя без Сонця?"
Класна година "Птахи - наші друзі!"

Класна година "Ми маленькі українці"

Вихователь 2 класу Земляна Людмила Анатоліївна провела класні години «Здоровий спосіб життя», «Правила дорожнього руху», проєкт «Театр тіней».

Вважає, що STEM забезпечує виконання таких завдань, як підтримка та розвиток допитливості в дітей, демонстрація зв’язку між наукою, технологіями, інженерією та нашим повсякденним життям.

Завдяки інтегрованим заняттям учні мають можливість відчути дух наукового пізнання, навчитися конструювати комплексну картину навколишнього світу з окремих розрізнених фактів, бачити об’єктивність, перевіреність та системність наукових знань, переконатися, що наука – найважливіший чинник технічного прогресу й перетворення дійсності.

Чому це важливо? Щоб бути конкурентоспроможною, Україна повинна мати висококваліфікованих працівників, проте це не реалізується без реформованої освіти та освіченого суспільства.

      При  формуванні здорового способу життя шляхом засвоєнь системи інтегрованих знань про природу і людину, основ екологічних знань, опанування способів навчально-пізнавальної  діяльності.

У результаті дослідницької діяльності у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтepec до явищ живої і неживої природи, активізується самостійна розумова діяльність. Пошуково-дослідницька діяльність найближче підводить дитину до проблеми, а винагородою за активність та допитливість малюків є їх самостійні «відкриття» у cвіті природи. Адже під час досліду дитина сама розв'язує пізнавальне завдання за допомогою наявних у нeї знань, умінь і навичок, виконуючи різні перетворюючі дії. У результаті знаходить правильні шляхи його розв'язання, а також подібних завдань з варіативністю змісту й ознак. Об'єкт пізнання при цьому постає перед дитиною в різних зв'язках, співвідношеннях зі спорідненими об’єктами, речами, явищами. Дитина на правах відкривача пізнає динаміку і статичність природних явищ.

Помітно активізує пізнавальну діяльність дітей залучення їх до простих дослідів. Досліди, власне, вельми нагадують фокуси, вони посильні для дітей і цікаві їм.

Пошуково - дослідницька діяльність учнів початкової школи є основою   пізнання довкілля, джерелом знань та стимулом до розвитку пізнавального інтересу. Розпочинається вона в ранньому віці і продовжується все життя людини. 

Класна година "Здоровий спосіб життя"

Класна година "Ти - пішохід!"
Проєкт "Театр тіней"

Вихователь 3 класу Прихожа Вікторія Петрівна провела класну годину «Планета чарівних казок», класну годину «Вчимося слухати один одного», проєкт «Сонячна казка».

Використання колективних ігор, інсценування казки про толерантність позитивно впливає на згуртованість колективу, на розширення кругозору, активізацію пізнавальної діяльності. Таким чином, ігрові технології долучають дітей до розвиваючої діяльності, формують необхідні ключові компетентності, які забезпечують функціональну грамотність дитини, а це значить, що йому забезпечено повноцінне існування в громадянському суспільстві, його становлення в майбутньому як творця. Групова форма роботи завжди викликає почуття колективізму, відповідальності за доручену справу, взаємодопомогу вихованців. Це і є ті головні завдання STEM-освіти: уміння працювати в команді, співробітництво, комунікативність, творчість. Спільна  робота – це поле для творчості та розвитку.  А творчість завжди відкриває щось нове та неординарне у звичних речах. Впровадження STEM-технологій долучають дітей до розвиваючої діяльності, формують необхідні ключові компетентності, які забезпечують функціональну грамотність дитини, а це значить, що йому забезпечено повноцінне існування в громадянському суспільстві, його становлення в майбутньому як творця. 

                                                 Проєкт "Сонячна казка"


                               Класна година "Планета чарівних казок"



Класна година "Вчимося слухати один одного"

Вихователь 4 класу Новосьолова Світлана Ігорівна провела класну годину «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти», «Людину прикрашає праця», проєкт «Сонце – наша зоря».

Прагне розширяти і поглиблювати  поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати дітей до товаришування; виховувати бажання бути справжнім другом.

    Основне завдання-стимулювання допитливості і підтримки інтересу до навчання і пошуку знань, мотивація до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій  шляхом проведення навчальних екскурсій, днів науки, творчості, впровадження проектного навчання.  Все це здійснює формування навичок дослідницької діяльності, закладає основи обізнаності зі  STEM - технологіями, професіями,  стимулює  інтерес  до подальшого опанування курсів, пов’язаних зі STEM.     

    Саме  розв’язання  проблем і завдань, з якими здобувачі освіти можуть стикатися у своєму побуті, є запорукою того, що учні школи будуть  пристосовані до життя, підвищиться їхня мотивація до навчання, оскільки вони бачитимуть для чого воно здобувається. До того ж  таке навчання сприяє профорієнтації учнів с самого дитинства.

 Для цього під час виховних заходів я намагаюся використовувати такі STEM-технології:

Робота в групах

Відкритий мікрофон

Дискусія

Асоціативного куща

Індивідуальна робота

                                       Проєкт"Сонце - наша зоря"

Класна година "Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти"
Класна година "Людину прикрашає праця"



















Коментарі