Методична скарбничка

 



Проєкт "Сонце"

Клас:1

Тривалість виконання: короткотривалий (1 місяць)

Міжпредметні зв'язки: літературне читання, Я досліджую світ, мистецтво.

Кількість учнів: груповий.

Типологія проєкту: пізнавально-творчий, груповий.

Мета:

Навчальна:

ü використовувати нетрадиційні форми навчання, стимулювати пізнавальну діяльність учнів;

ü формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для всього живого на Землі;

ü вчити ділитися своїми почуттями та емоціями, розповідати про те, що вразило;

ü трансформувати візуальну інформацію у вербальну;.

ü вчити знаходити різницю між фактами і судженнями з використанням елементів STEM технологій.

ü актуалізувати знання і застосувати їх для розв'язання проблем;

ü розвивати критичне мислення, просторове уявлення;

Виховна:

ü виховувати почуття любові до живого, природи;

ü виховувати прагнення досліджувати навколишній світ, потребу в пізнанні нового;

ü розвивати дружні стосунки між учнями.

Завдання проєкту:

ü збагатити знання про Сонце як небесну зірку;

ü розширити знання про значення сонячного світла і тепла для всього живого на Землі;

ü прививати любов до читання літератури;

ü викликати інтерес до творів художньої літератури;

ü формувати ключові компетентності (вміння вчитися, інформаційно-комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна);

ü розвивати загальнонавчальні вміння і  навички;

Очікувані результати:

ü розвиток здобувачів освіти по всім направленням освітніх областей;

ü навчитися знаходити своє відображення та уяву про оточуючий світ, та відношення до тієї чи іншої проблемної ситуації;

ü розвивати здатність учнів критично мислити;

ü сприяти розвитку здатності учнів працювати в колективі;

ü розширити світогляд;

Обладнання: телевізор, мультимедійна презентація, пазли, малюнки; завдання на картках, малюнки для сенкану.

Перебіг роботи над проєктом

1. Підготовчий етап.

         Цей етап направлений на реалізацію двох направлень: методичне оснащення та мотивація учнів до майбутньої діяльності.

1.     Добірка літератури про Сонце.

2.     Знайомство учнів з із Сонцем, як небесною зіркою.

3.     Робота над створенням пазлів.

4.     Зібрати інформацію про Сонце, а саме чим корисне або шкідливе.

ІІ. Планування роботи.

         Про проєкт учні дізнаються після проведення тижня «Нежива природа».

   Вихователь формує з учнів класу групи, роздає завдання.

   Виконання малюнків «Яким я уявляю Сонце».

ІІІ. Пошук інформації, розподіл завдань по групах.

         У рамках роботи над проєктом було створено 3 робочі групи:

-         Дослідники інформації про Сонце (загадки, прислів’я, казки).

-         Художники (малюнки Сонця).

-         Пошуковці (правила загартовування).

ІV. Проведення експерименту.

         1. Лідер групи №1 презентує свій міні проєкт, в якому зібрані загадки, прислів’я, казки про Сонце.

         2. Лідер групи №2 виставляє всі малюнки Сонця.

         3. Група  № 3 розповідає правила загартовування.

V. Підбиття підсумків.

         Учні по черзі обмінюються враженнями від інформації під час роботи над проєктом та роблять висновок "Чи цікаво було їм знаходити матеріал про Сонце?» Окрім того обговорюються всі труднощі, які виникли під час проведення експерименту та методи їх уникнення.

VІ. Оцінювання.

         Підводячи підсумки, ми можемо зробити висновок, що досягли поставлених на початку цілей. Чи можливе життя на Землі без Сонця?

Використання в роботі з дітьми елементів STEM-технологій позитивно впливає на процес навчання, сприяє вихованню та розвитку здобувачів освіти. Дозволяє реалізувати та розвивати творчі та емоційні можливості дітей.

Вихователь оцінює проєкти з урахуванням рівня підготовки проєкту й за роботою на уроці-захисті.


Проєкт "Театр тіней"

Клас:2

Тривалість виконання: короткотривалий (1 місяць)

Міжпредметні  зв'язки: літературне читання, Я досліджую світ, дизайн і технологія.

Кількість учнів: груповий.

Типологія проєкту: пізнавально – творчий, груповий.

Мета:

Навчальна:

Дослідити які способи пізнання використовуємо у повсякденному житті;

досліджувати природні об’єкти (Сонце, воду, повітря, ґрунт) і фізичні явища;

застосовувати елементи STEM– освіти щодо удосконалювання творчих навичок учнів.

актуалізувати знання і застосувати їх для розв'язання проблем;

розвивати критичне мислення, просторове уявлення;

Виховна:

розширювати уявлення дітей про театр і театралізовану діяльність;

ознайомити з корисними та  шкідливими продуктами харчування, їхнім впливом на організм;

виховувати артистизм, естетичні почуття, вміння перевтілюватися, уяву, фантазію;

розвивати дружні стосунки між учнями.

Завдання проєкту:

розширювати уявлення дітей про театр і театралізовану діяльність;

прививати любов до читання літератури;

викликати інтерес до творів художньої літератури;

формувати ключові компетентності (вміння вчитися, інформаційно-комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна);

розвивати загальнонавчальні вміння і  навички;

Очікувані результати:

розвиток здобувачів освіти по всім направленням освітніх областей;

навчитися знаходити своє відображення та уяву про оточуючий світ, та відношення до тієї чи іншої проблемної ситуації;

розвивати здатність учнів критично мислити;

сприяти розвитку здатності учнів працювати в колективі;

розширити світогляд;

Обладнання: ширма для тіньового театру, декорації, аудіо записи, малюнки до казки.

Перебіг роботи над проєктом

1. Підготовчий етап.

         Цей етап направлений на реалізацію двох направлень: методичне оснащення та мотивація учнів до майбутньої діяльності.

Добірка літератури про тіньовий театр.

Знайомство учнів з історією його розвитку.

Робота над пантомімою, та декорацією.

Зібрати інформацію про корисні продукти харчування.

ІІ. Планування роботи.

         Про проєкт учні дізнаються після проведення тижня «Театр».

         Вихователь  формує з учнів класу групу, роздає ролі.

Малювання тіней (штриховка по трафаретам чорним, або простим олівцем). Розфарбовки по казкам та овочі.

Намалювати малюнки до теми проекту.

Зробити фотоколлаж «Їмо корисне»

Показ казки «Ріпка на новий лад». (Додаток 1).

ІІІ. Пошук інформації, розподіл ролей у групах.

         У рамках роботи над проектом було створено 4робочі групи:

Дослідники корисної їжі

Художники

Пошуковці

Актори.

ІV. Проведення експерименту.

         1. Лідер групи №1 презентує свій міні проєкт, в якому описує корисні продукти та розповідає чим вони корисні та які в них зберігаються вітаміни.

         2. Лідер групи №2 виставляє всі малюнки, які копіювали за допомогою сонячного світла та вікна. (фото)

         3. Група  № 3 показують досліди, які вони досліджували вдома.

          4. Група №4 показують казку.

V. Підбиття підсумків.

         Учні по черзі обмінюються враженнями від інформації під час роботи над проєктом та роблять висновок "Чи цікаво було їм знаходити матеріал та проводити досліди?» Окрім того обговорюються всі труднощі, які виникли під час проведення експерименту та методи їх уникнення.

VІ. Оцінювання.

         Підводячи  підсумки, ми можемо зробити висновок, що досягли поставлених  на початку цілей.

Правильне харчування – перший ключ до здоров'я і доброго самопочуття. Тільки при правильному виборі продуктів харчування людина отримує всі необхідні поживні речовини, що дозволяють їй зберегти здоров'я на довгі роки.

Використання в роботі з дітьми  тіньового театру позитивно впливає на процес навчання, сприяє вихованню та розвитку здобувачів освіти. Саме театр тіней дозволяє реалізувати та розвивати творчі та емоційні можливості дітей. Театральні здібності дітей в тіневому театрі вже сьогодні дозволяє їм ставати акторами, художниками, костюмерами, режисерами – творцями свого власного театру.

Вихователь  оцінює проєкти з урахуванням рівня підготовки проєкту й за роботою на уроці-захисті.

Проєкт «Сонячна казка»

 

«Казка, гра, фантазія – животворне джерело дитячого мислення,

благородних почуттів і прагнень…»

(В.О. Сухомлинський)

 

Клас: 3

Тривалість виконання: короткотривалий (1 місяць)

Міжпредметні зв'язки: природознавство, астрономія, інформатика, літературне читання, трудове навчання.

 

Кількість учнів: груповий, 2 групи по 13 учнів.

Типологія проекту: практично-інформаційний.

Мета:

ü формувати в учнів уявлення про Сонце як джерело світла і тепла на Землі, про його значення для життя;

ü розвивати спостережливість і кмітливість, вміння аналізувати і роботи висновки, встановлювати причинно-наслідковий зв'язок між висотою Сонця на горизонті та кількістю тепла, яке воно посилає на Землю;

ü виховувати повагу до традицій українського народу вшановувати Сонце;

ü формувати потребу у пізнанні природи.

Завдання проєкту:

ü поглибити знання учнів щодо творів про Сонце;

ü актуалізувати знання і застосувати їх для фантазування на тему «Я промінчик сонця»;

ü сприяти формуванню знань з теми «Небесне тіло - Сонце»;

ü визначити роль сонячного світла для живої та неживої природи;

ü розвивати критичне мислення, просторове уявлення, спостережливість;

ü формувати у дітей уміння працювати з додатковою літературою, інтернет-джерелами.

ü впровадження STEM-освітніх ідей, новітніх методів навчання;

ü  використання інтерактивних технологій, розвиток творчих здібностей вихованців;

ü  надання знань, вмінь та здібностей до розвитку в різних сферах діяльності

 

Очікувані результати:

ü розвивати креативне мислення,

ü формувати компетентності дослідника,

ü сприяти соціалізації особистості,

ü розвивати співробітництво, комунікативність і творчість.

ü сприяти розвитку здатності учнів працювати в колективі, колективна робота об’єднує майбутніх кореспондентів, редакторів, письменників, дослідників

ü розширити світогляд;

ü розвивати здатність дітей використовувати інформаційно-комунікаційні технології для обробки та зберігання отриманої інформації;

Обладнання: комп’ютер, Інтернет, смартфон, інтерактивна дошка, таблиці, дидактичні картки, дидактичні ігри,

Перебіг роботи над проєктом

І Планування роботи над проєктом

  • Майстер клас «Hand-Made Сонце з солоного тіста»
  •  «Кольорова лекція» вплив Сонця на матеріали
  • Спостереження кімнатних рослин в різних умовах освітлення.
  • Відеорепортаж  «Небесне тіло - Сонце»
  •  «Планети сонячної системи» віртуальна подорож у космос
  • Лабораторна робота: «Розробка календарю Я синоптик»
  • Творча лабораторія «Якби я був промінчиком сонця»
  • Командні змагання «Сонячна система»
  • Сонячні батареї «Як заощадити на світлі»
  • Безпека життєдіяльності «Безпека на дорогах. Використання світловідбиваючих елементів»
  • Цікаві факти: Казкотерапія. Казки про Сонце
  • Дидактична гра: «Сонце – добре, Сонце – погано»
  • Відеопоезія «Казка про Сонце та його Промінчики»
  • Вивчення поезії про Сонце
  • Бесіда з елементами розповіді з метою формування уявлення про причинно-наслідковий зв'язок між висотою Сонця над Землею і кількістю тепла і світла, що воно дає.
  • Використання в навчально-виховному процесі методу проєктів як засіб  подолання бар'єру в спілкуванні, навчити дітей самостійно здобувати нові знання та застосовувати їх на практиці.

ІІ Систематичне застосування

Використання казкотерапіїї, під час режимних моментів.

Без гри немає й не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості, цікавості. Ігрові технології використовуються  відповідно до віку дітей за участю досвідчених педагогів, а вдома (за рекомендацією педагогів) – батьків.

Вихованці тісно співпрацюють між однолітками та учнями нашої школи. Наприклад, при створенні газети, юні журналісти звертаються за фотографіями до учнів різних вікових груп щодо гуманітарних, технічних, суспільно-громадських питань тощо. Використання різних технік під час проведення виховних годин, годин спілкування, інтерактивних ігор, дослідницької діяльності тощо.

Проєкт "Сонце – наша зоря"

«...У сонця є один недолік: воно не може бачити самого себе.»

Сократ

Клас: 4

Тривалість виконання: короткотривалий (1 місяць)

Міжпредметні зв'язки: природознавство, всесвітня історія, астрономія, мистецтво, інформатика,  трудове навчання.

Описание: C:\Users\Александр\Music\Desktop\Новая папка (5)\IMG-4694c2c2a1f9ee7c765c059213637af0-V.jpg

Кількість учнів: 17 учнів.

Типологія проекту: практично-інформаційний.

Мета: використання STEM технологій  формуванні в  учнів уявлення про сонце; збагатити знання про сонце як небесну зорю; допомогти усвідомити, що сонце є єдиним джерелом тепла і світла, джерелом життя на планеті Земля; учити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою сонця і кількістю тепла; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати гідне ставлення до природи.

Завдання проекту:

відшукати потрібну інформацію;

обробити інформацію, користуючись різними джерелами і підготувати повідомлення на вказану тему;

навчитися виступати перед аудиторією;

підготувати необхідні прилади для проведення експерименту;

провести необхідні виміри;

використовуючи комп'ютерні технології, систематизувати отримані результати;

Очікувані результати:

узагальнити, систематизувати знання учнів;

розвивати здатність учнів критично мислити;

сприяти розвитку здатності учнів працювати в колективі;

розширити світогляд;

розвивати здатність дітей використовувати інформаційно-комунікаційні технології для обробки та зберігання отриманої інформації;

сприяти критично оцінювати ті чи інші факти, легенди тощо.

Обладнання: таблиця «Сонце», макет сонця, малюнки, фото сонця, смужки паперу з наклеєними зернятками рапсу, пластилін , альбомні листи, м'яч жовтого кольору, написи, кольорові олівці.

Перебіг роботи над проєктом

1. Постановка проблеми.

         Дослідження Сонця - одне з центральних завдань сучасної астрофізики. Це пояснюється, з одного боку, тісним зв'язком, що існує між діяльністю Сонця і земними процесами, а з другого - тією обставиною, що Сонце - типова зоря.

Згідно з даними сучасної астрофізики близько 98% тієї речовини, яка зосереджена в різних космічних об'єктах, припадає на зорі. Вивчаючи Сонце - найближчу до нас і тому найбільш доступну для дослідження зорю, ми багато дізнаємося про зорі взагалі. Таким чином, значення досліджень Сонця виходить за межі суто "сонячної астрономії".

Але справедливим є і протилежне: вивчаючи інші зорі, ми багато дізнаємося і про Сонце. Іншими словами при дослідженні нашого денного світила астрономи також широко користуються вже знайомим нам методом порівняння.

Нагадаємо, що в основі цього методу лежить одне в найважливіших положень матеріалістичної діалектики про зв'язок загального, окремого і одиничного. Окреме не існує інакше, як у тому зв'язку, який веде до загального. Внутрішні закономірності окремого, одиничного, часткового - планети, зорі, галактики чи будь-якого іншого об'єкта навколишнього світу - можуть бути зрозумілі лише в тому випадку, якщо ми розглядатимемо цей об'єкт як частину загального: безлічі планет, зір, галактик і т. д.

ІІ. Планування роботи.

         Про проєкт учні дізнаються після проведення інформаційного усного журналу.

         Учитель розповідає про суть роботи над проєктом, роздає завдання, повідомляє час і дату консультацій та дату проведення експерименту.

ІІІ. Пошук інформації.

         Учасники групи добирають інформацію, опрацьовують друковані та електронні публікації в мережі Інтернет, планують зміст інформації для уроку-захисту проєкту.

Експеримент проводиться силами учнів. Підбиття підсумків проводиться за участі всіх учнів, які приймали участь в проєкті.

ІV. Проведення експерименту.

Дослідження розмірів Сонця. ( Кожен учень має смужку білого паперу, з наклеєним на ній зернятком рапсу). – За формою сонце – це куля, та така величезна , що коли її порівняти з м’ячем, то Земля наша виглядатиме як це маленьке зернятко.  Сонце нам здається нерухомим , а , насправді, воно крутиться у просторі із великою швидкістю. Бесіда про залежність живих організмів від сонця. Сонце і тварини.  Сонце і рослини. М.Пришвін писав: «Усе прекрасне на Землі – від сонця».  Сонце зігріває й освітлює Землю. Завдяки йому тварини і люди бачать навколишній світ. Рослини ростуть, цвітуть, дають плоди і насіння у теплу сонячну погоду. У природі все починається з сонця.

V. Підбиття підсумків.

Учні по черзі обмінюються враженнями від інформації під час роботи над проєктом та роблять висновок: «Що одним з головних об'єктів сучасних астрономічних досліджень є Сонце - найближча до нас зоря, наше денне світило, від якого безпосередньо залежить існування життя на Землі».

VІ. Оцінювання.

         Отже, вивчаючи Сонце, ми починаємо краще розуміти природу інших зір, недосяжних для безпосереднього дослідження через їхню віддаленість. Важливо досліджувати Сонце, спостерігати за ним, бо воно – джерело життя на Землі.


Коментарі